head
homekalendargaleriekontakt
Partneři

attract

attract

autosport

a1

JSC- hydraulika

AutoMotoNet

Wintter

TipTyre-kvalita není náhoda

ASK

megapress

a1

AOP okna

Sharon


bottom_kalendar

    MMČR Přerov: shrnutí

obrazekČtvrtý závod Mezinárodního mistrovství České republiky je za námi. V Přerovské rokli jsme mohli vidět po oba víkendové dny velice dramatické situace, které vyvrcholily ve finálových jízdách. Meterologická předpověď výjimečně vyšla a tak se jezdci, mechanici i diváci doslova „smažili“ v pekelných podmínkách.

Ty čekali samozřejmě i na pořadatele, kteří měli nejprve plné ruce práce připravit trať po třech dnech nepřetržitého deště, a poté měli problém trať ukropit.

Kartcross

obrazekNa startu se sešlo jezdců a nechyběl nikdo z favoritů. Loňský rok zde měli velké nehody, Jan Kuneš a Jirka Havelka. Oba jezdce vzpomínky na loňské nehody svazovaly a Honza Kuneš mi řekl, že má již ze skoku velký respekt. Měřené tréninky ovládl Jiří Rezek před Slávou Ducháčkem a Ondrou Šlechtou. Tato trojice patřila i mezi velké favority na pódiové umístění po finálové jízdě. Jednotlivým rozjížďkám vládl Sláva Ducháček, bývají jezdec rally se skvěle aklimatizoval v autocrossu a po loňském zisku titulu hraje prim i letošní sezónu. Díky vítězstvím ve dvou rozjížďkách mohl třetí vynechat. Tu nevynechal Ondra Šlechta a dojel si v ní pro vítězství.

Finálová jízda byla jedním slovem drama. Po startu se utrhla dvojice Ducháček-Šlechta, ale hned v první zatáčce skončil na střeše Kuneš. Pro Honzu se Přerov stává pomalu noční můrou. Ani druhý start nebyl bez problému a opět v první zatáčka, zde zůstává ve svodidlech Jirka Havelka, přes kterého „zakopává“ Roman Zwiefelhofer a končí také na střeše. Zatímco vozy všech tří jezdců byly velice poničené, oni samotní, vyvázli bez jediného škrábance. Třetí start se již vydařil, a jako první po menší strkanici odjel Ondřej Šlechta následovaný Slávou Ducháčkem. Ten v nájezdu do druhého kola chyboval a zůstal ve svodidlech. Díky pomoci traťových komisařů, byl však diskvalifikován z finálové jízdy, což pro něho znamenalo umístění na konci výsledkové listiny a velká bodová ztráta pro celkové hodnocení. Pro vítězství si ve finále dojel Ondřej Šlechta, jako druhý protnul cílovou fotobuňku Miroslav Mejzlík, který ještě v loňské sezóně závodil v divizi D6. Třetí místo vybojoval až v posledním kole Jiří Rezek, kterému se podařilo překonat nováčka této divize, Vlastimila Buriana.

Divize D6

obrazekDo závodu bylo přijato celkem 14 jezdců a hegemonii vozů značky Škoda, narušoval pouze Lukáš Kobliha s VW Lupo. V měřených trénincích se nejlépe dařilo domácímu Tomáši Fojtíškovi, druhý byl taktéž domácí Lukáš Kobliha a třetí čas naměřil Tomáš Handík.

Handík a Šindelek, duo jezdců kteří v rozjížďkách nedalo nikomu šanci. Trápil se Petr Maršálek ale ani ostatní jezdci to na zdejší rozbité trati neměli lehké. Na pole position se ve finálové jízdě postavil Tomáš Handík, vedle sebe měl Milana Purmu a Martina Šindelka. Po startu se ale děli věci. Díky díře v první zatáčce měl na mále Purma, ten však vše ustál, ale na tlačenici Maršálka s Ratajským doplatil Martin Šindelek, který skončil v saltech. Jezdci se naštěstí nic nestalo, ale vůz, minimálně jeho kastle, je na odpis. V opakovaném startu vypálil opět jako střela Handík, na druhé místo se protlačil Purma a třetí jel Petr Maršálek. Ten se postupně dostal před Purmu a odsunul ho na třetí místo. Dvě kola před koncem však Maršálka zklamala technika a pro druhé místo si dojel Milan Purma. Třetí místo vybojoval Honza Ratajský.

Divize Touring autocrossu+D5

obrazekZde se děli zajímavé věci již před samotným závodem. Čeští jezdci se dohodli a všichni nastoupili společně do divize D5. Divize D1 tak nebyla vůbec českými jezdci obsazena a nebýt dvou jezdců Josefa Zimermana a Leopolda Poppa, nebyl by zde ani nikdo klasifikován. Sám jsem zvědavý, jak vzdor jezdců divize D1 bude pokračovat a pokusím se sehnat více informací.

Do závodu bylo přijato celkem 15 jezdců. V měřených trénincích se nejlépe dařilo Josefu Zimermanovi, což nebylo překvapením. Tento slovenský jezdec má zkušeností na rozdávání a i jeho Mitsubishi je vždy skvěle připraveno. Druhý měřený čas zajel Martin Svoboda a třetí čas vybojoval proti stopkám Bořivoj Kořínek.

Ve finále nejlépe odstartoval Zimerman, následovaný Lubošem Kuželem a Miroslavem Neumannem. Bohužel těsně před finálovou jízdou, pořadatelé doslova prolili trať vodou, a se z dramatického finále stal pouze boj o život. Okna zalepená bahnem, stěrače a odstřikovače jely naplno i přesto, pokud jezdec docvakl soupeře, byl ihned v roli slepého…. Josef Zimerman si dojel stylem start cíl pro první místo, na druhé místo se po odstoupení Luboše Kužela, dostal Miroslav Neumann a na třetím místě dojel Leopold Popp.

Junior buggy

obrazekNa startu nechyběl nikdo z favoritů a jezdců se sešlo celkem 10. V měřených trénincích nedal nikomu šanci Jiří Formánek. Ten má letošní sezónu opravdu skvělou formu a tu si přivezl i do Přerova. Obě rozjížďky vyhrál a do třetí rundy, nenastoupil. Tu vyhrál s přehledem Jakub Kubíček a tak se dal předpokládat veliký boj ve finále mezi těmito dvěma jezdci. Již v sobotu opustil závodiště Tomáš Gomzjakov, kterého zradil jeho vůz. Do finále poté nenastoupil ani Václav Tříska, který urazil ve třetí rozjížďce polovinu předku své bugginy, ani Petr Nikodém, kterému vůz ve třetí rozjížďce začal hořet.

Po startu finále se ujal vedení Formánek, Jakub Kubíček však na něho dotíral a při nájezdu na cílovou rovinku se mu podařilo před Jirku dostat. Ne však na dlouho, kolo před koncem, Jakub v předposlední zatáčce chyboval a urazil si přední levé kolo. Tento incident zdržel i Formánka a na první místo se kolem nich lišácky protáhl Radek Franc. Radek si dojel pro své první vítězství v divizi JuniorBuggy. Druhé místo obsadil Jiří Formánek a na třetím místě dojel nováček Filip Šmíd.

Buggy1600

obrazekJako test, před závodem ME se do závodu přihlásil Ondřej Musil, chybět nemohl ani průběžně vedoucí muž hodnocení, Radek Jordák. Ze Slovenska dorazil Igor Vlasatý a na startu bylo hned několik rakouských jezdců. Celkem bylo do závodu převzato 14 jezdců.

První jízdu v první rozjížďce vyhrál Jiří Svoboda, bohužel opět odešel motor jeho speciálu a tak se Jirka ocitl pouze v roli diváka. Další vítězství si rozdělili Ondřej Musil a Igor Vlasatý.

Ve finálové jízdě se od startu nejlépe utrhl Ondřej Musil, za ním se na druhé místo protlačil Radek Jordák a o třetí místo bojovali Vlasatý se Scheibelbergerem. Zatímco první dvojice všem poodjela, Igor Vlasatý v nejvyšším bodě tratě chyboval a ztratil tak třetí místo. Do cíle se již nic dramatického nestalo, a tak jako první, protnul cílovou fotobuňku Ondřej Musil, pro druhé místo si dojel Radek Jordák a třetí místo obsadil rakouský jezdec Thomas Scheibelberger.

SuperBuggy+D7

obrazekV nejsilnější divizi čekalo na diváky příjemné překvapení v podobě návratu Romana Kalvody na závodní trať. Přijel i Josef Vontszemu, s novým motorem BMW, ten starý zůstal někde po trati v Nové Pace….. Byl zde i úřadující mistr ČR Petr Bartoš, stálý účastník ME Roman Keřka a chybět nemohl ani nestor českého autocrossu, Jaroslav Hošek. Na o body na domácí trati se přijel poprat i nejmladší účastník této divize Tomáš Pospíšilík, na startu byl i Honza Smrž a problémy s řídící jednotkou snad už vyřešil Vladislav Štětina. Celkem bylo přijato 16 jezdců.

Měřené tréninky ovládl Honza Smrž, 0,06s na něho ztratil druhý Petr Bartoš a třetí nejrychlejší čas zajel Roman Kalvoda. V jednotlivých rozjížďkách se jelo na dvě skupiny. Střídavě se dařilo Petru Bartošovi, který se ale trápil s převodovkou a elektronikou své „Barči“, ani Honza Smrž to neměl jednoduché a v neděli se trápil s chodem motoru u svého speciálu. Vítězství v rozjížďce si krom Bartoše a Smrže připsal ještě Pospíšilík a Hošek. První řada finálové jízdy tak vypadala: Bartoš, Pospíšilík a Hošek. Start finále vyšel nejlépe Petrovi Bartošovi, za sebou měl na kontakt Tomáše Pospíšilíka a třetí jel Jaroslav Hošek. Technickou vinnou musel opustit první pozici Bartoš a do vedení, které udržel až do cíle, se dostal Tomáš Pospíšilík. Druhé místo vybojoval Jaroslav Hošek, a pro třetí místo si dojel Honza Smrž.

Dle mého to byl vydařený víkend, žádný větší problém jsem osobně nespozoroval. Trať byla sice místy hodně rozbitá, nícméně si myslím, že po tak velkých deštích, to nebylo zas tak hrozné.

MMČR bude pokačovat 21–22. 7 2012 v Poříčí nad Sázavou.

««« Předchozí text: Třetí závod Kosice cupu – Kosice 9.6.2012
Následující text: ME-Cunewalde -D »»»



autor: David Jeřábek | 22.6.2012 Pá 09:53 | tisk | info, autokros | 5 komentářů

Komentáře k textu

Autokrosar.cz věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si Autokrosar.cz vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.
[1] web robenuk robenuk

No more individual is worth your personal weeping, therefore the person that is usually achieved‘tonne turn you into holler. robenuk http://www.c88.fr/

6.3.2013 St 16:55
[2] web d77.fr d77.fr

Our most severe ways to misfire a loved one could be taking up space appropriately with consumers becoming familiar with it is easy to‘l encourage them. d77.fr http://d77.fr/

22.3.2013 Pá 09:10
[3] web casquette raiders casquette raiders

The particular worst type of ways to let pass a partner should be sitting down ideal by that company being knowledgeable of you might‘d buy them. casquette raiders http://e88.fr/

22.3.2013 Pá 15:40
[4] web usine23 usine23

That there's marital relationship without take pleasure in, you will encounter take pleasure in without marital relationship. usine23 http://e55.fr/

23.3.2013 So 19:09
[5] web destockchine destockchine

Happen to be very last as soon as every single neighbor is sure brand-new areas such as a small favorable position instead of the a few other. destockchine http://c99.fr/

23.3.2013 So 19:09
Nelze přidávat nové komentáře.
Aktuální závod
obrazek

Zvláštní ustanovení

___________________________
obrazek

Zvláštní ustanovení

___________________________
obrazek

bottom_kalendar


Náhodná fotka

Náhodná fotka z fotogalerie


bottom_kalendar


Poslední komentáře
bottom_kalendar


Doporučujeme

Kalendář závodů

Kalendář závodů

Inzerce

Rally-mania

Kartcross

RC-Tábor

České Okruhy

Sport Motor News



bottom_kalendar
kalendář
ME 2013
   
25.-26.5. Bauska -LV
1.-2.6. Seelow -D
29.-30.6 Cunewalde -D
6.-7.7. Nová Paka -CZ
20.-21.7. St.Georges -F
17.-18.8. Nyirad -H
24.-25.8. Přerov -CZ
14.-15.9. St.Igny de Vers -F
22.-22.9. Maggiora -I

ZSE 2013
   
13.-14.4. Nyirad -H
18.-19.5. Molča -SK
15.-16.6. Přerov -CZ
13.-14.7. Senica -SK
3.-4.8. Poříčí n/S -CZ
10.-11.8. Türkeve -H
7.-8.9. Gonars -I

MMČR a ČT 2013
   
20.-21.4. Humpolec
11.-12.5. Nová Paka
15.-16.6. Přerov
27.-28.7. Dolní Bousov
3.-4.8. Poříčí n/Sázavou
31.8.-1.9. Sedlčany
5.-6.10. Přibice
12.10. Humpolec-VZ

Racer Buggy 2013
   
6.-7.4. Přibice-PS
20.-21.4. Humpolec-MČR
27.-28.4. Dobřany-PS
11.-12.5. Nová Paka-MČR
1.-2.6. Dolní Bousov-PS
8.6. Dobřany-MČR
9.6. Dobřany-PS
29.6. Přerov-MČR
30.6. Přerov-PS
27.-28.7. Dolní Bousov-MČR
3.-4.8. Poříčí n/S-MČR
31.8.-1.9. Sedlčany-MČR
14.-15.9. Nová Paka-PS
5.-6.10 Přibice-MČR
12.10. Humpolec-VZ
bottom_kalendar
cisty


TOPlist


Sledovanost webu


bottom_kalendar
copyright