head
homekalendargaleriekontakt
Partneři

attract

attract

autosport

a1

JSC- hydraulika

AutoMotoNet

Wintter

TipTyre-kvalita není náhoda

ASK

megapress

a1

AOP okna

Sharon


bottom_kalendar

    Kevin Munkler "Mým idolem je Bernd Stubbe"

obrazekKevin Munkler vlétl do juniorského evropského šampionátu jako vítr. Hned v prvním závodě sezóny 2012 se mu podařilo překvapit všechny jezdce a vyhrát. Tento teprve 16-letý mladík je juniorským mistrem Německa a v této sezóně absolvuje kompletní evropský šampionát.

Jak jsi se dostal k autocrossu?

K autocrossu jsem se dostal díky mému otci. Ten závodil od roku 1995 až do roku 2004 v divizi Buggy1600. V roce 2007 jsem absolvoval svůj první závod v německém mistrovství s vozem kategorie Kartcross, kde motor měl tehdy 35 koní. Sezónu 2010 jsem absolvoval v Camotos kartcrossu s motorem Honda o výkonu 65 koní. V roce 2011 jsem se stal v této kategorii mistrem Německa a vůz přizpůsobil divizi Juniorbuggy.

Je to jiný koncept vozu, než je v kategorii Juniorbuggy běžný. Proč jste zvolili tento speciál?

Jezdím s tímto vozem, protože si táta i já myslíme, že je to správná volba. Navíc můžeme použít menší pneumatiky, se kterými máme výborné zkušenosti z německého mistrovství.

obrazek
Jaký je vlastně rozdíl mezi tvým speciálem a tím klasickým, krom vzhledu?

Určitě je největší rozdíl v pneumatikách, kdy mohu použít menší než kluci v klasických juniorbuggy, protože mé auto není tak velké. Většina českých „juniorek“ je postavena podle starých předpisů FIA. Moje auto je ale stavěno podle nových předpisů, a tak není tak těžké jako klasické staré juniorky.

Jak vidíš konkurenci v divizi Juniorbuggy?

No všichni jezdci jsou velice rychlí a dobří řidiči. Je tak velice těžké vyhrát, ne však nemožné :-)

Jak by jsi shrnul sezónu 2012?

Sezóna začala opravdu výborně. Hned na prvním závodě ve francouzském St. Martinu se mi povedlo vyhrát. Poté se ale objevily problémy na mém kartcrossu. Zlobil motor a zpětný chod (zpátečka). Přišli také moje chybky. Havaroval jsem hned ve třech závodech, v Matschenbergu, Seelowě a v St. Igny de Vers. Naopak mi vyšel závod v Nové Pace. Zde jsem obsadil čtvrté místo a myslím, že to bylo skvělé umístění, pokud vezmu v úvahu, že jsem na této trati jel poprvé v životě, zatímco čeští jezdci ji znají velmi dobře. Do Přerova jsme nakonec nepřijeli právě pro nevyřešené problémy se zpátečkou.

Jakou máš oblíbenou trať?

Mě se moc líbí v maďarském Nyirádu. Je zde sice velice zvláštní povrch trati, ale líbí se mi tam.

obrazek
Máš nějaký idol, vzor?

Mým idolem by se dal nazvat Bernd Stubbe. Moc se mi líbí jeho jezdecký styl. Jede vždy velmi rychle a připadá mi, že vždy ví, co udělat, aby vyhrál závod. Navíc za nim mohu kdykoliv dojít pro radu, když je trať o které nic nevím. Dá se řící, že mi pomohl pokaždé, když jsem ho o něco žádal, a i díky jeho radám jsem stále rychlejší.

Chodíš stále do školy, jak to tam zvládáš?

Můj třídní učitel má autocross moc rád a když mě čeká nějaká delší cesta, vždy říká, že nemusím chodit do školy v pátek a v pondělí :-) , ale v ostatních dnech mě tam chce vidět. Autocross je pro mě důležitý, ale škola je nyní důležitější. Moji spolužáci mi fandí a najdou se i tací, kteří mi chodí pomáhat s přípravou speciálu na závody.

Co plány na sezónu 2013?

Letošní rok bych chtěl absolvovat kompletní mistrovství Evropy. S teamem jsme postavili nový speciál do divize Juniorbuggy a bude to opět Kartcross Camotos. Camotos je starší vůz z dílny Flo Tafani a s tímto konceptem jsem se stal i mistrem Německa.

Co by jsi vzkázal českým fanouškům?

Češi jsou opravdu velcí příznivci autocrossu. Na závodech v České republice je vždy výborná atmosféra, ale pro mě, pro německého jezdce, je těžké zde vyhrát, protože všichni samozřejmě přejí vítězsví českému jezdci :-)

děkuji za rozhovor….

foto: David Jeřábek a archiv jezdce

««« Předchozí text: Beseda s autokrosaři, Bousov 9. 3. 2013
Následující text: Ondřej Šlechta - pocit to byl opojný »»»



autor: David Jeřábek | 11.3.2013 Po 17:38 | tisk | autokros | 0 komentářů

Komentáře k textu

Autokrosar.cz věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si Autokrosar.cz vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Nelze přidávat nové komentáře.
Aktuální závod
obrazek

Zvláštní ustanovení

___________________________
obrazek

Zvláštní ustanovení

___________________________
obrazek

bottom_kalendar


Náhodná fotka

Náhodná fotka z fotogalerie


bottom_kalendar


Poslední komentáře
bottom_kalendar


Doporučujeme

Kalendář závodů

Kalendář závodů

Inzerce

Rally-mania

Kartcross

RC-Tábor

České Okruhy

Sport Motor News



bottom_kalendar
kalendář
ME 2013
   
25.-26.5. Bauska -LV
1.-2.6. Seelow -D
29.-30.6 Cunewalde -D
6.-7.7. Nová Paka -CZ
20.-21.7. St.Georges -F
17.-18.8. Nyirad -H
24.-25.8. Přerov -CZ
14.-15.9. St.Igny de Vers -F
22.-22.9. Maggiora -I

ZSE 2013
   
13.-14.4. Nyirad -H
18.-19.5. Molča -SK
15.-16.6. Přerov -CZ
13.-14.7. Senica -SK
3.-4.8. Poříčí n/S -CZ
10.-11.8. Türkeve -H
7.-8.9. Gonars -I

MMČR a ČT 2013
   
20.-21.4. Humpolec
11.-12.5. Nová Paka
15.-16.6. Přerov
27.-28.7. Dolní Bousov
3.-4.8. Poříčí n/Sázavou
31.8.-1.9. Sedlčany
5.-6.10. Přibice
12.10. Humpolec-VZ

Racer Buggy 2013
   
6.-7.4. Přibice-PS
20.-21.4. Humpolec-MČR
27.-28.4. Dobřany-PS
11.-12.5. Nová Paka-MČR
1.-2.6. Dolní Bousov-PS
8.6. Dobřany-MČR
9.6. Dobřany-PS
29.6. Přerov-MČR
30.6. Přerov-PS
27.-28.7. Dolní Bousov-MČR
3.-4.8. Poříčí n/S-MČR
31.8.-1.9. Sedlčany-MČR
14.-15.9. Nová Paka-PS
5.-6.10 Přibice-MČR
12.10. Humpolec-VZ
bottom_kalendar
cisty


TOPlist


Sledovanost webu


bottom_kalendar
copyright