head
homekalendargaleriekontakt
Partneři

attract

attract

autosport

a1

JSC- hydraulika

AutoMotoNet

Wintter

TipTyre-kvalita není náhoda

ASK

megapress

a1

AOP okna

Sharon


bottom_kalendar

    Miroslav Mejzlík - první jízda s kartem byla hrozná

obrazekMiroslav Mejzlík, jezdec divize Kartcross. I když v této divizi je nováčkem, v závodech autocrossu je již ostříleným matadorem. Jaké byly jeho závodní začátky, jaké vozy pilotoval a jak si zvykal na kart si můžete přečíst v následujícím rozhovoru.

 

Mirek loni odjel svoji první sezonu v divizi Kartcross. Přesto to není žádný začátečník. Mirku jak a kde jsi začínal než jsi se dostal ke kártům?

Počátky závodění v autokrosu jsou z roku 2000, ve kterém jsem poprvé na rozjezd absolvoval 13 závodů. Úplně prvního závodu, kterého jsem je zúčastnil, byl závod ve Vémyslicích, kde jsem s vozem Opel Kadet 1.3 obsadil 3. místo ze 40-ti závodníků v divizi do 1300 cm3. To mě motivovalo k dalšímu závodění. Hned následující sezónu jsem vyjel s novým závodním vozem Honda CRX I. generace. S tímto vozem jsem navštívil veškeré tratě v republice a na zkušené jsem byl i v sousedním Rakousku. Do roku 2005 jsem se věnoval hobby závodění, kde jsem soustavně dosahoval předních umístění. Proto jsem se v roce 2006 rozhodl vstoupit do Mistrovství ČR. Postavil jsem nový vůz Honda CRX II. generace do tohoto seriálu a s tímto vozem jsem se stal vícemistrem ČR v autokrossu. Touha po závodění mě přiměla k tomu, abych zkusil i jinou kategorii a to divizi D1. Proto jsem postavil závodní speciál VW Golf 5. Tento vůz byl oceněn jako TOP CAR Autoslide 2008 a zároveň jsem obsadil 4. místo v divizi D1. Toto vozidlo si žádalo další vývoj a další investice, kterých bylo v té době nedostatek. Vůz jsem proto prodal a v roce 2011 jsem se vrátil do Mistrovství ČR v divizi D6 s vozem Honda CRX Targa. Sezóna nedopadla dle mých představ a tak jsem skočil do Karta.

Který závod ti v lonské sezoně sedl?

Nová Paka – 7. Místo Počasí příliš nepřálo, ale i přesto to byl závod dle mých představ. Každou rozjížďku jsem dělal vše pro to, abych se dostal do finále. Riskoval jsem, občas jel na hraně možností a vymýšlel pro konkurenty překvapení jako předjíždění po vnější stopě apod. Tento styl se často stává překvapením pro soupeře, protože nečekají útok z druhé strany. Avšak i na mě čekalo nemilé překvapení v tomto závodě . Při jízdě z kopce pod mostem jsem sešlápl brzdový pedál, jak jinak než na poslední chvíli a před levotočivou zatáčkou jsem zjistil, že nefungují brzdy. Následoval prudký čelní náraz přímo do svodidel. Nikomu bych nepřál něco podobného. Díky tomuto karambolu jsem se postavil na finále z poslední řady. Dal jsem do toho všechno, start byl divoký, ale závod se přerušil z důvodu „ budky“ jednoho ze závodníků. Následoval opakovaný start, po kterém jsem byl přetočen a tak jsem nastupoval do boje z úplného konce. Nevzdal jsem to a i když soupeři měli náskok několik desítek metrů, nasadil jsem agresívní styl jízdy a vybojoval celkové 7. místo. Byl to jeden z nejlepších závodů sezóny.

obrazek

A který by jsi nejraději z paměti vymazal?

Sosnová. Nelíbí se mi jednodenní závody, kde byl pouze jeden měřený trénink v kterém jsem měl defekt na zadním kole. Při konkurenci stejných závodních strojů není šance se dostat potom do popředí. Provázela mě smůla od počátku závodu a proto na ně nerad vzpomínám, ale i to k závodění patří

Které tratě se líbí a proč?

Nová Paka – je trať na srdce, líbí se mi převýšení, prudké zatáčky, možnost předjíždění, nachází se v pěkném prostředí, je zde dobré zázemí depa, především myslím elektřinu, která se často stává velkým problémem na ostatních závodištích.

Přerov – je to jedna z nejrychlejších tratí celého seriálu a je zde největší převýšení. Zázemí je zde také dobré.

Tvoje roky v závodech byly spjaty s vozidly s náhonem na přední kola, jak se ti zvykalo na kárt?

První jízda s kartem byla hrozná, protože při prudším přidání plynu se měl kart snahu stále přetáčet. Důvodem přetáčení bylo to, že kart má zadní náhon na který jsem nebyl zvyklý. Další změnou je sekvenční řazení, na které jsem si také musel zvykat.

obrazek

V roce 2006 jsi se stal 1 vícemistrem v divizi D6, jak na tuto sezonu vzpomínáš?

Vzpomínám na tuto sezónu nádherně. Byla to sezóna mnoha úspěchů. Poprvé jsem se setkal s Přerovskou tratí, na které jsem hned vyhrál. Nejlepší pocit jsem měl z toho, že jsem i s obsahem 1 600 cm3 porazil všechna dvoulitrová auta a tak vyhrál absolutně. Druhé moje vítězství v seriálu patřilo trati ve Velkém Meziříčí. V té době s námi jezdila spousta kamarádů, kteří fandili autokrossu. Byla skvělá atmosféra při závodech a i po jejich skončení, užili jsme si spousty legrace. Je škoda, že postupem času se nadšení fanoušků postupně vytrácelo a tak nás začalo jezdit čím dál méně. Našli jsme si nové kamarády přímo mezi jezdci a jejich týmy a tak jsme si i nadále vychutnávali skvělou atmosféru závodů, kterou autokros bezesporu přináší. A tak se bavíme dodnes, každý závod je pro nás odreagováním, na které se všichni po zimě již zase těšíme.

Co připravuješ nového do nadcházející sezony??

Chtěl bych odjet veškeré republikové závody a pohybovat se v první desítce

Komu by jsi chtěl poděkovat?

Především rodině, která mě v závodění podporuje, mému týmu a sponzorům, kteří mě podpořili a s kterými bych chtěl i nadále spolupracovat.

pro autokrosar.cz Pavel Ondráček

««« Předchozí text: Zlatý volant 2012
Následující text: Galerie- Zlatý volant »»»



autor: Pavel Ondráček | 26.2.2013 Út 21:02 | tisk | autokros | 0 komentářů

Komentáře k textu

Autokrosar.cz věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si Autokrosar.cz vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Nelze přidávat nové komentáře.
Aktuální závod
obrazek

Zvláštní ustanovení

___________________________
obrazek

Zvláštní ustanovení

___________________________
obrazek

bottom_kalendar


Náhodná fotka

Náhodná fotka z fotogalerie


bottom_kalendar


Poslední komentáře
bottom_kalendar


Doporučujeme

Kalendář závodů

Kalendář závodů

Inzerce

Rally-mania

Kartcross

RC-Tábor

České Okruhy

Sport Motor News



bottom_kalendar
kalendář
ME 2013
   
25.-26.5. Bauska -LV
1.-2.6. Seelow -D
29.-30.6 Cunewalde -D
6.-7.7. Nová Paka -CZ
20.-21.7. St.Georges -F
17.-18.8. Nyirad -H
24.-25.8. Přerov -CZ
14.-15.9. St.Igny de Vers -F
22.-22.9. Maggiora -I

ZSE 2013
   
13.-14.4. Nyirad -H
18.-19.5. Molča -SK
15.-16.6. Přerov -CZ
13.-14.7. Senica -SK
3.-4.8. Poříčí n/S -CZ
10.-11.8. Türkeve -H
7.-8.9. Gonars -I

MMČR a ČT 2013
   
20.-21.4. Humpolec
11.-12.5. Nová Paka
15.-16.6. Přerov
27.-28.7. Dolní Bousov
3.-4.8. Poříčí n/Sázavou
31.8.-1.9. Sedlčany
5.-6.10. Přibice
12.10. Humpolec-VZ

Racer Buggy 2013
   
6.-7.4. Přibice-PS
20.-21.4. Humpolec-MČR
27.-28.4. Dobřany-PS
11.-12.5. Nová Paka-MČR
1.-2.6. Dolní Bousov-PS
8.6. Dobřany-MČR
9.6. Dobřany-PS
29.6. Přerov-MČR
30.6. Přerov-PS
27.-28.7. Dolní Bousov-MČR
3.-4.8. Poříčí n/S-MČR
31.8.-1.9. Sedlčany-MČR
14.-15.9. Nová Paka-PS
5.-6.10 Přibice-MČR
12.10. Humpolec-VZ
bottom_kalendar
cisty


TOPlist


Sledovanost webu


bottom_kalendar
copyright